Ahojte dievčatá! Dnes sme si pre Vás pripravili ďalší z našich cestovateľských príspevkov, ktoré sú u Vás veľmi obľúbené! San Francisco. Mesto, v ktorom Katka pred niekoľkými rokmi tancovala v divadle a Ivanka ho navštívila nedávno, vrámci svojich víkendových potuliek naprieč USA, so svojím novopečeným manželíkom. Pripravila si pre Vás aj malú reportáž plnú skvelých tipov. 🙂 Tak čítajte ďalej, a čerpajte inšpiráciu!

San Francisco – mesto, ktoré si veľmi rýchlo zamilujete a veľmi ťažko opúšťate.  Je domovom pre liberálov, hippies, hipsterov, imigrantov a IT-čkárov. Je aj vyhláseným mestom gayov, preto každá single lady sa tu bude cítiť trochu menejcenne. 🙂
Pre mňa je to magické mesto, ktoré som už veľmi dlho chcela navštíviť.  Videla som snáď všetky filmy natočené práve tu, napr. Escape from Alcatraz, The Rock, Inside out, atď. Nakoľko v lete sme nestihli žiadnu dovolenku, po prílete do LA sme si s Majom povedali, že vybehneme niekde aspoň na víkend. Zasadla rodinná rada a vyhralo práve moje vysnívané San Fran. Myslela som aj na Vás, preto som všetko poctivo fotila a značila si aj nejaké tipy, aby ste to mali jednoduchšie, v prípade, že sa týmto postom inšpirujete. 🙂

Deň 1.

V piatok okolo obeda sme prileteli, ubytovali sa a hneď smerovali na odporúčané miesto s dobrým jedlom s názvom True Normand. Vyskúšali sme domáce salámy, paté a vynikajúce syry. Pri prechode cez reštauráciu na obrovskom stole krájali obrovské kusy mäsa. Neviem, čo by im naši inšpektori pri pohľade na to povedali.:)
S plným žalúdkom sme si zavolali Uber a náš cieľ bol Lombard Street –  najkľukatejšia strmá cesta na svete, ktorú si všetci tak radi fotia. Nemohli sme teda chýbať ani my. 🙂 Možno sa pýtate, prečo sme nešli pešo. Tak ja Vám to teda poviem.  Toto mesto je totiž zastavané na absolútne bláznivých a strmých kopcoch! Ulice idú v podstate skoro kolmo hore. Pre domácich to môže síce byť dobrý work out, ale my sme predsa prišli na výlet a nie na víkendový fit pobyt!
Vráťme sa späť k Lombard street, ktorá bola v minulosti rovnou ulicou, ale pre bezpečnosť v tejto obytnej zóne pridali zákruty. Určite nečakali, že sa stane jednou z najznámejších ulíc na svete.
Naše kroky odtiaľto pokračovali smerom k Jefferson street,  kde sme našli malé obchodíky so suvenírmi, kaviarničky, múzeum voskových figurín ale aj galériu Eden Fine ART, v ktorej by som si asi všetko chcela kúpiť, pretože pop ART zbožňujem. Galéria reprezentuje medzinárodných umelcov z oblasti pop ART a modern ART. Hralo to tu všetkými možnými farbami.
Posledná zastávka dňa bola Coit Tower. Keďže to bolo len kúsok od tejto ulice, rozhodli sme sa ísť pešo. Moja polovička to neskor aj oľutovala. 🙂 Poviem Vám, že vyjsť ten strmý kopec nám dal poriadne zabrať! :)) Ten panoramatický výhľad na celé San Francisco ale stál za to! Môžete tu vidieť Lombard street, Golden gate Bridge a z druhej strany veže Bay bridge a Transamerickú pyramídu.

Uchodení po celom dni sme si zavolali taxi a šli na hotel sa prezliecť . Potom nás už len čakala večera v reštaurácií Boulevard, ktorú nám odporučili ako jednu z must try. Očakávala som nadčasový interiér, niečo čím ma na prvý pohľad reštaurácia zaujme. Po príchode mi pohľad padol na starý drevený bar, strop z tehál a v miestnosti len postarší ľudia. Pomyslela som si, že toto je asi nejaký omyl a možno to bola top reštaurácia kedysi v minulosti. V očakávaní sme čakali na naše objednané jedlo. Foie gras ako predjedlo a steak ako hlavné… Poviem Vám, že to bolo nebíčko v papuľke. Top top top.
Niečo o reštauračnom biznise v San Franciscu:
– jedno z top gastronomických miest na svete
– je tu 4 415 reštaurácií
– 54 s Michelin hviezdou
– každý turista má number 1 aktivitu: navštíviť dobré reštaurácie
– v priemere má 1 reštaurácia životnosť 6 mesiacov až 1 rok, kvôli veľkej konkurencii
– v zime 2016 zavrelo 60 reštaurácií

Deň 2

Rozmýšľali sme nad raňajkami niekde mimo hotela, ale keď sme sa dozvedeli, že počas víkendu sa na dobré miesta čaká až hodinu, rýchlo sme si to rozmysleli a ostali v hoteli.
Už pred odchodom do San Francisca som si naštudovala o moste Golden gate bridge a o tom, kde ísť, aby sme na neho mali najlepši výhľad – bolo to z Battery Spencer.
Najviac z celého výletu som sa tešila, ako sa tam posadím na lavičku, a budem pozorovať  všetko dookola. Ale viete ako to chodí, čím viac sa tešíte, tým väčšia pravdepodobnosť, že sa to nepodarí. Bola totiž taká hmla, že som ledva videla na most. Pri desiattich stupňoch a silnom vetri sme skoro zamrzli. 🙁 Rozmaznaní z horúceho leta na Slovensku a v LA sme na toto jednoducho neboli pripravení.
Cestou späť sme si všimli Tour Bus. Nasadli sme teda naň a viezli sa späť do mesta. Takto sme videli ďalšie zaujímavé mestské časti.
Obed sme si dali v reštaurácii Rotunda. Opäť vynikajúce jedlo ale tentokrát aj interiér.Posúďte sami.
Blížilo sa poobedie a nás čakala nočná tour do snáď najznámejšieho väzenia na svete, Alcatrazu. Samozrejme väzenie už dlhé roky nie je v prevádzke a preto žiaden trip v San Fran sa nezaobíde bez návštevy tohto už teraz národného parku.
Vidieť cely najnebezpečnejších kriminálnikov a zároveň počúvať v slúchatkách ich reálne výpovede, výpovede strážcov, bolo vzrušujúce! Keď som sa do tých výpovedí vžila, mala som po celom tele zimomriavky.
Pri nočnej tour je výhoda, že z Alcatrazu si môžete pozrieť západ slnka, ktorý ja tak zbožňujem.

Deň 3

Ostávalo nam už len pár hodín do odletu a rozhodli sme sa pre Golden Gate Park . Je asi o 20% väčší ako Central park v NYC.
Nemohli sme vynechať Conservatory of flowers, kde bola v tento víkend výstava motýľov, ďalej Japanese Tea Garden, kde sme si objednali originálny matcha čaj a jazmínový čaj a prešli sa po dokonalo upravenej záhrade.
Nás čas vypršal a museli sme sa vrátiť na hotel, zbaliť a odletieť späť do LA. Dúfam ale, že na opätovnú návštevu tohto mesta si ešte nájdeme čas, pretože ešte nám v ňom ostalo toľko neobjavených kútov! Toto mesto má pre mňa zvláštnu energiu a zaraďujem ho medzi svoje obľúbené miesta.
Baby, inšpirovali ste sa? Do komentára nám môžete napísať Vašu skúsenosť s týmto mestom, poprípade tipy na zaujímavé miesta.
Prajeme peknú nedeľu
Iva (a Katkina asistencia aspoň na diaľku)